26 Ekim 2012 Cuma

Film Önerisi.

Bu sefer size bir film önereceğim.

Adı '' Taare Zameen Par ''

Yani '' Yerdeki Yıldızlar '' tabii ben onu '' Her Çocuk Özeldir '' olarak bildim.


Neyse daha yeni bitirdim. Herkes izlemeli diyorum. Özellikle anne ve babalar.
Film adıyla öyle bir uyuyor ki...

Neyse konuya gelelim ;

3.sınıfta kalmış,tüm uğraşlarına rağmen okuyup yazamayan geç Ishaan, yatılı okula gönderilir ve bu yatılı okulda iyice içine kapanır. Sürekli depresyon halinde.
Tabii resim yapmaya bayılan Ishaan,bu yatılı okulda o özelliğini de kaybeder. Daha sonra gelen resim hocası - Aamir Khan - bu çocuk için çabalar. Ve onu hayata geri kazandırır.

Ve der ki ; '' "..Gerçek hayat; acımasız, rekabete dayalı bir dünya. Herkes çocuğu dereceye girsin, birinci olsun istiyor. Doktor, mühendis, yönetici.. Daha azı kabul edilemez.
Yüz üzerinden 95.5, 95.7.. daha azı prestijsiz, değil mi?
bir düşünün, her çocuğun kendine özgü yetenekleri, kapasitesi ve hayalleri vardır. Ama yok, herkes aynı yarışta, aynı şekilde yetişmeli. Beş parmağın bile beşi bir değil ki isterseniz itip çekin. Aynı hizaya getirmeyi deneyin parmaklarınız kırılır. ''

Ve ve benim çok hoşuma giden de şudur ;

Solomon Adalarında, yerli halk ormanın bir bölümünü tarımda kullanmak istediklerinde ağaçları kesmezlermiş. Onun yerine ağaçların etrafını sarıp bağırarak sövüp sayarlar lanet okurlarmış. Bir kaç güne kalmadan ağacın yaprakları solar, kuruyup büzülür ve kendi kendine ölüp gidermiş.





Not: Mendil eksik etmeyin!

4 yorum:

  1. İzlemiştim, çok güzel bir film.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle. Çok güzel ve çok özel bir film...

    YanıtlaSil
  3. 3 İdıots'da çok etkileyici.Mutlaka izlenmeli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlediğim ilk Aamir filmi. O da çok etkileyici evet. Harikaydı.

      Sil