18 Ekim 2012 Perşembe

Serenad-Zülfü Livaneli


Zülfü Livaneli // Serenad

Gecikmişim…
Evet,kitabı bitirdim ama okumak için,bitirmek için ve o kitabı hissetmek için çok gecikmişim. Büyük pişmanlık ki keşke önce okusaydım.Neyse,tek avuntum geç olsun güç olmasın…

Nasıl bir kitaptı, duyguları bu denli yaşattı bana. Üzüntüyü,aşkı,umudu,mutluluğu…
Konuya gelecek olursak –konuyu anlatmak çok zor ve belki de anlatamayacağım - , kitap geçmiş ve geleceği anlatıyor aslında. 1930lar,2011ler.

Her şey  Maya’nın Alman asıllı profesörü karşılamasıyla başlıyor. Profesör Maximilian WAGNER. Profesörün gelmesiyle bazı şeyler değişiyor, bazı şeyler açığa kavuşuyor.
 Ya aslında konu anlatılamaz,gerçekten sözün bittiği yer bu olsa gerek. İnsanı derinden etkileyen bir kitap.

Her sayfasında bir sır ve her sayfasında önceki sırın açığa kavuşması.
Mesela ben profesörün Şile de SERENAD’ın bir kısmını çalıp diğer bir kısmını çalmadığını gerçekten merak etmiştim ki öğrendiğimde küçük çaplı bir şok geçirdim. Ve daha bir çok sır. Hem Maya’nın hemde profesörün sırları.

Birkaç alıntı vermek istiyorum size. Gerçi sayfa aralarına koyduğum, can alıcı yerleri belirttiğim kağıtların haddi hesabı yok ama arasından seçeceğim birkaç alıntı…

‘’ Bu dünyada sana kötülük yapmak isteyen insanlar çıkacak karşına,ama unutma ki iyilik yapmak isteyenlerde çıkacak.Kimi insanın yüreği karanlık,kiminin ki aydınlıktır. Geceyle gündüz gibi! DÜNYANIN KÖTÜLERLE DOLU OLDUĞUNU DÜŞÜNÜP KÜSME,HERKESİN İYİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜP HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRAMA!.. ‘’

‘’ İstanbul vefasız bir benzer. ‘’
Bu sözün altında derin bir acı olduğunu hissettim. Ama herhangi bir şey söylemedim. Çünkü etrafını seyrederken,sanki benimle değil de kendi kendine konuşur gibi söylemişti.Kısa bir sessizlikten sonra  sözüne devam etti :
‘ Sana hep ihanet eder ama sen yine de onu sevmeye devam edersin. ‘’

İşte bunlar sizin için seçtiğim birkaç alıntı…

Söyleyecek son şeyim, okuyun.

2 yorum:

  1. Büyülenmiştim okurken, harika bir kitap..
    Bana da beklerim, sevgiler.

    YanıtlaSil