15 Temmuz 2013 Pazartesi

Ruhi Mücerret- Murat Menteş


Öncelikle kapağına bayıldım! Türkiye de bunun gibi başka kapak var mı bilmiyorum ama varsa da yoksa da Aprıl Yayınlarına büyük tebrik. Çünkü çok değişik,çok özel bir kapak olmuş.

Geçenlerde Murat Menteş için şişirilmiş yazar dendiğini duydum. Açıkçası şaşırdım. Çünkü ben ve bi çok okuyan arkadaşım hiç öyle düşünmüyor. Gerçi beni geçtim onca seveni var Murat Menteş'in. Neyse diyeceğim o ki Murat Menteş,birtanedir.

Bir de merak ettiğim şey var, kitabın korsanı nasıl olur? Olsa bile korsan kapak neye benzer. Sırf bir gün bunun için bulacağım korsanını. Her kitabın kapağı yapılır da bu kitap için biraz zor :)


Bu arada imzalı bir kitabım var. Çok istemiştim. Sağolsun Selin arkadaşım İzmir Kitap Fuar'ında imzalattı benim için. Minnetarım...

Kitabı pek fazla anlatamayacağım. Malum okuyup anlamanızı istiyorum.

Son gazi. Son İstiklal Harbi gazisini anlatıyor. Adam 100 yaşında. :)
Hayır hangi yazar 100 yaşındaki adamı anlatır ki ? Bu da Murat Menteş kurgusu.
Ruhi Mücerret'in bi tanıdığı ölürken Ruhi'den bir şey ister. Ve Ruhi'de bunu yerine getirmek için çabalar.
Kitap yine başka karakterler ağzındanda anlatılıyor. Bence bu da kitaba ayrı bi tad katıyor.

Kitap yine çok eğlenceli,yine bol alıntılıydı. Ben beğendim. Okumanızı öneririm.
Not: Başlarda biraz sıkılırsanız sakın bırakmayın.

Gelelim alıntılara

'' Hayat nasıl gidiyor? ''
''Yaşayan birine sor. ''

''Sizin zamanınızda dinozorlar var mıydı? ''
''Elbette. Onları kümeste beslerdik. Her gün kahvaltıda dinozor yumurtası yerdik. ''

''Senden bekleneni,sana emredileni ya da seni kurtaracak olanı değil; kalbinin derinliklerinde tasdikleneni yap.İyiliği içselleştir. ''

'' Böyle fıstıkları görünce kendi kendime 'keşke iki yaş daha genç olsaydım' diyorum. Şaka be. '' 

'' 30 sene evvel bana '3 ay ömrünüz kaldı ' diyen doktorun cenaze merasimindeydim ''



Alıntılar böyle gider. :) 
Şimdiden herkese keyifli okumalar






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder