21 Ocak 2015 Çarşamba

Kördüğüm-Calıa Read




Nasıl bir kitaptı o yahu? Ay nasıl anlatsam bilemedim ama öncelikle şunu bilin ÇOOK ŞAŞIRACAKSINIZ.
Şahsen okurken düşündüğümle kitabın sonunda düşündüğüm arasında dağlar kadar fark var. Çok üzüldüğüm yerler oldu okurken , açıkçası alırken böyle bir kitap beklemiyordum. 

Arka kapak yazısı ;

Bir ay önce, akıl hastanesine yatırıldım. Dün, Lachlan ziyaretime geldi. Beni öptü ve aklımı kaçırmaya başladığımı söyledi. Saatler sonra Max düşüncelerimi işgal etti; deli olmadığımı ve bana ihtiyacı olduğunu hatırlattı. Birkaç dakika önce geçmişimi aydınlatmaya çalışarak gerçeklikten daha da uzaklaştım… Şimdi, herkes benim aklımı kaçırdığımı düşünüyor ama ben onun gerçek olduğunu ve ne gördüğümü biliyorum… 
Bana inanıyor musun?


Baş karakterimiz Naomi, akıl hastası. Lachlan da yakışıklı sevgilisi. Aslında bakarsanız iki yakışıklı var kitapta. Max ve Lachlan. İkisiyle de yakın (!) teması var. Yani +18 yerler barındırıyor. Fakat rahatsız edici bir biçimde değil.
Naominin en yakın arkadaşı ise Lana. Kötü şeyler yaşayan fakat bunu 10 yaşından beri Naomiden saklayan birisi.
Okurken büyük bir merak vardı. Acaba Naomi niçin Fairfax’e tedavi için yollanıyor? Çokça da etkileyen bir hikayesi var…
Ama asıl bomba kitabın sonunda. Yok daha neler dediğim bölüm.
Konu dışında kapak mükemmel. Çeviri de güzeldi. Elinize aldığınızda bırakamayacağınız bir roman.Yazar o hastalığı öyle bir yansıtmış ki okurken bol bol duygulanacaksınız.  Ve şaşırmaya hazır olun. Açıkçası çok seviyorum şaşırtan sonları,kurguları. Okumanızı tavsiye ediyorum.

‘’ Demek istediğim şuan çıktığın biri var mı ? ‘’
‘’ Aslında… çocukluğumdan biri var. ‘’
‘’ Öyle mi? ‘’
‘’Uzun hikaye. ‘’
‘’Vaktim bol. ‘’
‘’Bu hikaye için değil. ‘’

     ------
                                                     
‘’ Tamam..başka arkadaşın yok mu?’’
‘’Yok. ‘’
‘’Hiç mi? ‘’
‘’ Sadece sen. ‘’
‘’ Benden daha fazlasına ihtiyacın var ufaklık. ‘’
‘’ Ya da sadece sen ve Lana yetebilir. Bu bir sürü arkadaştan daha iyi. Basit bir matematik hesabı,cidden. ‘’
‘’ Nasıl hesaplıyorsun.? ‘’

‘’ Büyük annem her zaman yüz kuruş arkadaşın olacağına dört çeyrek arkadaşın olsun derdi. ‘’

4 yorum:

  1. Mimlendin :D Umarım daha önce yapmamışsındır ^^

    http://kitaaptiryakisi.blogspot.com.tr/2015/01/etkinlik-high-school-musical-book-tag.html

    YanıtlaSil
  2. Okul yıllarıma geri dönebilir miyim :) 2 günde kitap bitirip yorum girmek istiyorum. Kördüğüm elimde ama sırasını bekliyor. Tabi bu yorumdan sonra meraktan öne alabilirim orası ayrı. Çok merak ettim ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanfendiiii okul yılları çook mu kolaay :P Bütlerle uğraşıyorum ben burda! Ay cidden öne al oku çook fenaydııı :))

      Sil