13 Eylül 2012 Perşembe

Karanlık Ateş-Karen Marie Moning


Karanlık Ateş biteli çok oldu ama yeni ekleyebildim yorumumu. Aslında tüm seriyi okuyup yorum yapacaktım ama derslerim nedeniyle azıcık gecikti. Daha sonra diğer iki kitabında yorumu gelip bir araya toplayacağım. Neyse ben yorumuma başlayayım. :)

Öncelikle çok ama çok beğendim diyebilirim.Sonlara doğru daha da uçtu kitap,nasıl başladım nasıl bitirdim inanın bilemedim.Konuya gelecek olursak ; 

MacKayla -kısaca Mac-  Georgia'da oturan oldukça sıradan bir kız. Taa ki o telefonu alana kadar. En değer verdiği kişi ablası ölmüştür. Ailesi uzakta olduğu için cesedi teşhis eden Mac idi. Ve Mac,intikam istiyordu. Ablasını öldürenlerin bulunamamış olması çok rahatsız ediyordu Mac'i. Ve sonunda ablasının yaşadığı yere gitmeye karar verdi.İrlanda'ya. Orada olursa her şeyin çözüleceğine inanıyordu.Ayrıca telefonunu havuza düşürdüğü için ablasının ölmeden önce kendisini aradığını bilmiyordu. Ta ki yeni bi telefon alıp hattını ona takıp ablasının sesini duyana kadar. Alina, Mac'i aramıştır ve Mac'a bilmesi gereken şeylerin olduğunu söylemiştir  Sinsar Dubh'un adını duyabilmiştir bir tek.Sonra ses kesilmiştir. 
İrlanda'ya gitmeden önce bilmediği çok şey vardı. Mesela bir Sidhe Kahini olduğunu bilmiyordu.Ve bir Null. Güçlülerden. Mesela bazı yaratıkların gerçek halini görebiliyor. Ve 1-2 dakika da olsa dondurabiliyordu.
İrlanda'da bir gün gezinirken yanlış bir yere gitmesi sonunda Jericho Barrons ( <3 ) ile karşılaşıyor. Ve bundan sonra olaylar yavaştan yavaştan açığa kavuşuyor. Amaç ; Sinsar Dubh'u (şi sa du) bulabilmek. Bu yüzden birbirlerine ihtiyacı vardır. Çünkü Mac kutsal emanetleri hissedebiliyor. Bu yüzden Jericho'nun Mac'a ihtiyacı var. Ve Jericho, bir çok şey biliyor. Bu yüzden Mac'ın da Jericho'ya ihtiyacı var.
Jericho ile karşılaştığı gibi bir kaç şeyle de karşılaşıyor Mac. Tabii tüm bu olaylar sonucunda bir çok sır açığa çıkıyor. Ablası ile arasında hiç bir sırrın olmadığını sanan Mac, çok yanılıyordur. Ve ailesi ile ilgili bir sır da çıkıyor ortaya...

Neyse kısacası okuyun derim. Çok güzeldi bence. Konu, hiç bir şekilde sizi sıkmıyor, çok akıcı.Çeviride de bir sorun görmedim :) 

Bir alıntı vereyim ; 

Filmler size neyi düşüneceğinizi anlatırlar. Iyi bir kitap ise bazı şeyleri hayal gücünüze bırakır. Filmler size pembe renkli evi gösterirler. Iyi bir kitap, pembe bir ev olduğunu anlatır ve detayları sizin boyamanıza, hatta belki çatı modelini seçmenize ve kendi arabanızı o evin önüne park etmenize olanak tanır. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder